20 април 2011 г.

Скони с мечи лук

Или нещо като нашите мързеливки, соленки, аламинутки.... бързи тестени малки хлебчета, сладки или солени, изрязани в различни форми - кръгли, квадратни, триъгълни.... Но с ирландското име "скони"  Които не само за приготвянето са аламинут-ки, ами и за унищожаването им. Топли-топли, с парченце масло по средата.
А това е и първата ни среща с левурдата ( мечи лук) - много актуален тази пролет. И тъй като преплитат наименованията Мечи лук, Левурда, Див чесън, ще уточня, че Мечи лук и Левурда е едно и също растение - ето тук при Дими може а видите цяла поляна от него . А Див чесън/Сибирски лук (Шнитлаух) - ето тук на сайта при Юлка.  Едната партида мечи лук получих в колет, а друга - от половинът :)  в същия ден; оказа се, че в близко тук градче (родно на колега) тази подправка (и билка) е много разпространена.  По-нежните листа опитахме веднага на салата, а част от другите - на тези соленки.
Тук можеше да бъде и ситно нарязани листата, но предпочетох да смеля (не съвсем ситно) в блендер, за да може да се извлече по-добре аромата им - не толкова наситен, като на чесъна и на зелено. А и парченцата от дръжките станаха по-фини.


Продукти: 
3 яйца (от сводобно ходещи кокошки newsm03 
30 гр. масло и 20 л олио
връзка мечи лук/левурда - около 150 гр. 
връзка магданоз 
125 гр.  крема сирене 
100 гр. овче (или краве) твърдо сирене
50гр. кашкавал
60 мл прясно мляко 
1 пак. (10гр) бакпулвер
5 гр. сода за хляб 
320-340 гр. брашно ( зависи от големината на яйцата, плюс още малко за точенето)
щипка-две сол (зависи колко е солено сиренето)
семена за поръсване - направила съм си микс от смлени тиквени семки, ленено семе, сусам и мак

Приготвяне: 
* Мечият лук и магданоза се поставят в  блендер/пасатор и мелят за кратко.
* Крема-сиренето се намачква с вилица, прибавят се мекото масло, настърганите кашкавал и сирене, двете цели яйца и единия белтък (третия жълтък остава за мазане). Сместа се разбърква се добре.
* Прибавят се олиото и прясното мляко; разбърква се. 
* Брашното се пресява заедно със содата, бакпулвера и солта и се прибавят към сместа на 2-3 пъти.
* След като го поеме сместа оформя на топка и прехвърля на  плот, поръсен с брашно. Отгоре също поръсва съвсем леко с брашно. Тестото е меко, лепкаво.
* Точи се кора, дебела  ок. 1 см.  Изрязват се форми с неголям ринг и готовите кръгчета се прехвърлят на застлана с хартия за печене тава, оставяйки по 2 см. разстояние между тях. Останалото тесто отново се оформя на топка, разточва и изрязват следващите кръгчета от него. (вместо да се изрязва по-лесно и по-чисто е да се нарежат на форми с нож за тесто)
* Отделения жълтък се смесва с лъжица прясно мляко и лъжица олио.
* С четка се намазват приготвените за печене скони; поръсват се със семената. 
* Пекат се в предварително загрята фурна на 180* - около 20 мин. (до леко покафеняване) 


***Излизат около 50/60 бр. с d ~ 4 см.
***Разчупени още топли, с парченце масло по средата са много вкусни smile1 
***А студени са много подходящи за чаша бира smile1

15 коментара:

  1. Пепи, много вкусни изглеждат!!! Искам да ги пробвам :) ако може "веднага" :))!! Но с обикновен лук :) нали пак ще станат, че не знам къде да търся ;) мечи??

    ОтговорИзтриване
  2. Мина, този лук мирише на чесън :) Не знам дали ще стане. Ако сложиш пък зелен чесън - неговите листа са по-груби.
    На мен Юлка ми прати в колет от София, там от зеленчуков магазин е купила. Ако искаш, пиши на мейла да ти кажа адреса му.

    ОтговорИзтриване
  3. Супер хрупкави изглеждат! Ще ги опитам...след диетата:)

    ОтговорИзтриване
  4. Пеп, страшно вкусни ми изглеждат :)
    И аз като Мина, нямам мечи лук!
    Напълних си очите от снимките :)
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. Грабвам си веднага един, добре де, два. Великолепни са, Пепи! Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  6. Ехх, Пепи :) Наумила съм и аз едни скони, пък ще видим. Левурдата много ми допада, аз си замразявам, нарязана на ситно, става според мен :)

    ОтговорИзтриване
  7. Брех, с тези наименования взех да се обърквам :)
    Скони-тата много ги харесвам, сигурна съм, че и по твоята рецепта са страшно вкусни!

    ОтговорИзтриване
  8. Ммм...не бих отказала и аз ...поне едничко.Чудесни са...свежи и приканващи!
    Хубави пролетни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Ей сега скокнах от карамелизирания чесън на сконите. Отново чудна рецепта!
    Много обичам скони и съм пробвала в различни варианти, но с мечи лук не съм. Много са примамливи!
    Много слънчево настроение и втора прегръдка :)

    ОтговорИзтриване
  10. Траяна, направи ги царевични :)
    Дани, в Пикадили казват, че има. И по пазарите. Е, не и на нашия.
    Прегръдка и за теб, Евка!
    Зори, тъкмо се чудех как да замразя останалата, благодаря за идеята!
    Диди, и ароматни са :))
    Нанита, благодаря ти!
    Хей Лети, пак здравей :) Ще ти хареса тази подправка, убедена съм, само виж къде ще си намериш :)
    Лека нощ, мили дами и хубави празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  11. Пепи,
    с удоволствие разгледах рецептите за карамелизирания чесън и тези скони.
    Харесват ми - много апетитно изглеждат.
    Светли, щастливи и благословени Великденски празници, Диана

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря, Дианка :)
    Хубаби празнични дни и на теб!

    ОтговорИзтриване
  13. Хубави празнични дни, Пепи!
    П.П. Много примамливи скони, ще трябва да го пробвам и аз това чудо :)

    ОтговорИзтриване
  14. Здравейте Пепи,
    Така се казва и сестра ми, но тя за разлика от мен по-малко обича да се цапа в кухнята. ;-)
    Без да съм и предполагала преди време и аз експериментирах с тази трева, която аз познавам като див чесън. Резултата наистина беше впечатляващ и на всички много се хареса. Скоро може и да реша да кача и снимки в интернет. Сега тук откривам нещо ново и интересно, което със сигурност ще опитам следващата пролет.
    Благодаря за Идеята!
    Поздрави, Мими

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мими, приятно ми е :) И благодаря :)
      Ще се радвам да покажеш твоите предложение с мечи лук (да, див чесън му е едно от имената)
      Поздрави и на теб!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...