16 ноември 2012 г.

Петъчно: Храна за душата



     Петък е, време за гости  smile3503
     А за  днешния си гост  самата аз  чаках с нетърпение да дойде петък и да го споделя  тук.  От момента, в който прие поканата ми за гостуване.
     Много,  ама страшно много се радвам да ви представя Гуинет. А не! Не любимата на Ланселот,  а една  съвременна дама, в пълния смисъл на думата. Много мила, изключително позитивна и отговорна жена, любяща майка и съпруга, намираща време освен за семейство и  работа и за едно хоби, в което влага страст, чувства и много труд. Хоби, което ни срещна първо из форумите и се запознах с Гуинет, а година по-късно на живо се запознах и с Нели.
     Нели, която наред с кулинарното си хоби развиваше и фотографското. Снимки, изпълнени с живот, светлина и  топлина и много внимание към най-дребните неща  - как иначе може да се обясни снимката на някое листо или трънка, към която ти се ще да посегнеш с ръка? 
     При Нели първо точно тези снимки ми направиха впечатление. Защото май идва момент, в който ти се пренасищат очите да разглеждаш чинии,  салати, торти и трапези и всичко ти се струва  познато. . Нямаше как обаче да не забележа и нейната кулинарна страст, тъй като тя винаги успява да изненада с поредното си освен вкусно (вярвайте, пробвала съм), така и оригинално поднесено и аранжирано предложение.  Ясно е, че човек се храни първо с очите. Когато погледна към нейните снимки и видя  аранжираните  с много вкус и усет за красота  дори най-обикновена баница, няма как да не нахраня и душата си. А за предложение като днешното съм сигурна, че няма човек който да не сподели моето мнение и да не се възхити на Храна за душата и красивия и вкусен блог на Нели. 
 
     А на теб, мила Нели, сърдечно  благодаря  за приетата покана, за прекрасната сладка рецепти, която ще украси и подслади   блога ми!  За това, че знаеше какво ще ми хареса и без да задаваш излишни въпроси - направи!  newsm51



********************************************




   




За мен днешното гостуване е специален момент, защото  Храна за мой`те канибали е висока летва. Тук в кулинарния блог на Пепи (по-известна като pep-4о) са събрани толкова много рецепти, че на някои хора цял живот няма да им стигне, за да ги приготвят. Нейният блог е една своеобразна кулинарна енциклопедия. Няма човек с интерес към кулинарията, който да не е минавал оттук, да не е взел идея, съвет или рецепта. Лично аз съм респектирана от огромния опит и майсторството на Пепи,  от умението и да съчетава традиционното с модерното хранене, да експериментира и да поднася храната винаги красиво и с любов, да импровизира и да създава вкусни рецепти .Научила съм много неща от нея, изпробвала съм много нейни рецепти и те никога не са ме разочаровали. Искрено и благодаря за безкористната помощ, която е готова да предложи всеки път, когато е необходимо.
 Щастлива съм, че я познавам, че имах възможност да зърна легендарния авджи Мише (първопричина за  толкова кулинарни въздишки) и  да получа цяла торба с мечи лук.:)
Срещите ми с нея разкриха един отзивчив, положителен, отговорен, естествен, усмихнат и добър човек, който незнайно как намира време за всичко. Когато срещаш такива хора, се събужда вярата ти в доброто и истински значимото и ти се приисква да ги прегърнеш.
 Изпитвам удовлетворение от тази покана и респект същевременно, защото при такава опитна, вдъхновена, неуморна, любознателна и сърцата домакиня не можеш да отидеш с какво да е. И понеже тя е царицата на месната храна (е, и не само), аз избрах да почерпя с десерт.



Марципанова тарта с малини и круши



Необходими продукти:

За тестото: 

250 гр брашно
60 гр захар
1 щипка сол
125 гр студено масло нарязано на малки кубчета
1 яйце, мазнина за формата

За плънката: 

200 гр суров марципан(аз използвам на Др. Йоткер),
200 мл течна сметана (сладкарска)
5 яйца
100 гр. захар
1 ч.л. настъргана кора от лимон
3 добре узрели круши
3 с.л. сок от лимон
200гр. малини - пресни или замразени 

Начин на приготвяне:

С миксер или в робот разбиваме съставките за тестото в следната последователност - разбиваме захарта с маслото, прибавяме яйцето и постепенно на порции добавяме пресятото със солта брашно до получаване на гладко, лепкаво тесто. То се поставя в хладилник за 30 мин. 
През това време марципанът се рендосва на ситно ренде и се смесва със сметаната до получаване на гладка смес. 
Отделно се разбиват останалите съставки. Към тях се добавя и марципанено-сметановата смес.
3-те круши се обелват, разполовяват и почистват от семките, веднага се поливат със сока от лимон, за да не потъмнеят. 
Тестото се вади от хладилника и се разточва между силиконова подложка и хартия за печене на кръг с диаметър 29см. 
Прехвърля се в намаслена и покрита с хартия за печене кръгла откопчаваща се форма (с диаметър 23см) и се оформя висок борд по стените с помощта на пръстите.
1/3 от сметановата смес се изсипва вътре и върху нея се подреждат крушите,  нарязани по повърхността на надлъжни не дълбоки ленти.
Изсипва се и остатъка от сместа. Ако формата ви е по-голяма, гръбчетата на крушите ще останат над сместа и ще се получи интересен ефект.

Така приготвеният сладкиш се пече на 190 градуса около 40-45 мин. 
Вади се и се оставя да изстине във формата.
Нарязва се, когато е напълно изстинал. Може да поръсите с пудра захар! 



Пепи, добре заварила! Благодаря ти от сърце за поканата и се надявам да подслаждаме и подсоляваме нашето приятелство и занапред!:)) И, между другото, засадих босилека:))!

39 коментара:

  1. Красиво, много красиво! Поздравления за поредния впечатляващ гост,

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че и на теб ти харесват гостите ми, Сонче!

      Изтриване
  2. Поредното БРАВО! Ръцете ме заболяха от ръкопляскане :) Поредният впечатляващ гост и неустоимо предложение. Гуинет все още не съм я открила изцяло, но имам нейни рецепти, които чакат да бъдат приготвени. И тази отива в списъка (подскажете този суров марципан от къде да го купя?).
    Най-топли поздрави и за двечките!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти, по-късно Нели ще пише за марципана, но общо взето - големите вериги магазини.
      Благодаря ти, че ме наобикаляш :)
      Поздрави и хубави почивни дни на теб и у вас!

      Изтриване
  3. Прекрасна гостенка с прекрасна рецепта.
    Целувки и за двете!

    ОтговорИзтриване
  4. Пепи,пак си имаш отлична компания и за наша радост я споделяш!
    Гуинет те е описала по същия начин,по който те чувствам и аз,макар и все още само виртуално!
    Страхотен сладкиш с присъщите й великолепни снимки,поздравления!
    Приятни почивни дни и на двете!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какво е радостта от блогването, ако не споделяш с приятели :), нали Роси?
      Ееее, Роси, ще дойде и нашето време да се срещнем :)
      Хубави почивни дни на теб!

      Изтриване
  5. Ах, че прелест!! Записвам си рецептата -- тъкмо имам круши в хладилника :)
    Може ли само да попитам къде намирате марципан на Др. Йоткер? Сякаш не съм виждала по магазините :/

    ОтговорИзтриване
  6. Напълнихте ми душата с красота, момичета! Вкусно и красиво предложение, идеално за предстоящия уикенд1 Прегръдки и за двете! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна гостенка си имаш, Пепи! Ще ми се и аз да я познавам лично, защото е една от виртуалните ми любимки в блог-пространството :)
    Прекрасен десерт и снимки!
    Прегръдка и за гостенка, и за домакиня!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може и да се запознаете някой ден, Лети :)
      Знае ли човек, къде ще го отведат пътищата.
      А Нели е на един такъв кръстопът, че сигурна съм - пътуваш от там.
      Хубава петъчна вечер!

      Изтриване
  8. Пепи, Пепи за завиждане си! Нели е уникална, наистина, а сладкиша е неустоим! Сега е ред и ти да го приготвиш, защото знам, че получи партида круши, а и сигурно си прибрала малинки за такива случаи :) Предизвиквам те, мила и ще чакам! :*
    Нели, прекрасно си се справила като гостенка на Пепи! И да не беше го казала, щях а съм сигурна колко е доволна и усмихната. А сладкиша ти е цяло бижу и непременно ще го изпробвам за някой, специален случай!
    Поздравления, момичета!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чуй сега мила Ирма :)
      Ще трябва да направя сладкиша само, ако ще го правя за гости, защото се сещаш, че у дома плодовите сладкиши ги гледат странно и питат "А къде е шоколада?"
      Поздрави и хубава вечер на теб!

      Изтриване
  9. Ето защо толкова го бързаше този петък:):):) Знаех си аз, че има някаква причина:) Пепчо, страхотна гостенка си имаш! Невероятен сладкиш ни е поднесла, придружен с прекрасни снимки! Благодаря и на двете ви за тази сладка приказка!

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасна гостенка - много стилна и нежна! А при теб е удоволствие да се гостува и то не само виртуално!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде последната седмица на ноември, среща, а?

      Изтриване
  11. Пепи, Нелка ми е легнала на душата не само заради заглавието на блога!
    Тя във всичко влага душа и затова резултатът е впечатляващ :)
    И сега ме очарова с предложението си!
    Прегръдка и за двете ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани :) Няма как да не те очарова тя.
      А на живо още повече :)

      Изтриване
  12. Впечатляваща гостенка с впечатляваш десерт! Невероятно вкусна тарта и прекрасни снимки!
    Пепа,а ти си чудесна домакиня!
    Прегръдки и за двете!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ина :), макар заслугата е изцяло на гостенката ми.

      Изтриване
  13. Момичета, мили момичета, предадохте ми такава хубава емоция. Някои казват, че хората, които правят блогове, имат необходимост да подхранват егото си. Сигурно има истина в това. Но отвъд похвалите долавям и вашата искрена емоция, съпричастност и добронамереност. Вие знаете колко важно е това за хора, с хоби като нашето. С годините съм се убедила, че стане ли дума за храна, различията започват да се стопяват. Всички вие тук сте ценители, импровизатори и естети. Затова ви благодаря сърдечно за милите думи, които ме трогнаха и направиха тази вечер неповторима. Сигурна съм, че и Пепи се е почувствала така.
    Относно марципана, аз го купувам от Карфур, но съм го виждала в Метро и Фантастико. Онлайн също може да се поръча. Ще проверя къде и ще оставя линк.
    Пеп, а на теб благодаря за милото отношение и високата оценка. Удоволствието бе изцяло мое. Поздрави и прегръдки за всички. И много ми се иска да ви видя наживо. Всички вас! Хубава вечер и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нели, не съм съгласна с това, че пишем в блоговете подхранване на егото. Ами аз си пиша във форума на Гответе с мен отпреди да имам блог, а него го направих първо на шега и второ - много познати го ползват, че им е по-лесно за ориентиране от форума. Да не казвам пък какъв жокер е за Ники и Жул, защото те не записват като майка си (преди много години) в тетрадка нищо, а звънят и питат "Къде да намеря..." Точно заради тях съм наблегнала и на категорията "учим се да готвим".
      Радвам се на коментарите, на въпросите и отговарям :) скоро някой се изненада, че съм отговорила на въпрос. И се надявам, че както аз коментирам искрено и се радвам на нечии рецепти (и най-вече сладки изкушения, така и коментарите тук са такива.
      Та да гледаме положително, а на който не му харесват блоговете - да не чете.
      Аз се радвам, че съм намерила много приятели чрез форума, чрез блоговете; че с голяма част от тях се познавам на живо и личните ми впечатления се припокриват с тези, които съм добила от блогове и форуми, че и в повече :)
      И затова обичам да прекарвам свободното си време, посещавайки страничките ви :)
      Прегръдка и за теб и хубави почивни дни с любимите хора!

      Изтриване
    2. Пеп, и при мен нещата стоят по същия начин, да не говорим колко неща съм научила от кулинарните форуми и блогове. Прочетох наскро интервю на една психоложка, която сподели тази теза и това ме накара да се замисля. Кой както иска да си ги тълкува нещата, за мен важното е, че тук намирам приятели, съмишленици и светли сродни души.

      Изтриване
  14. Добре се подсладихме в петък преди уйкенда!Чудесен десерт!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. нали, Таня :) Сега можем да помислим за основното :))

      Изтриване
  15. Мила, Пепи, имаш си чудесна гостенка, която ни е представила неустоим и много красив сладкиш. Комплименти!

    Прегръщам ви и двете и ви пожелавам един прекрасен weekend!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че и на теб ти хареса днешното гостуване, Вени!
      Много хубав и спокоен ден да ти е днес!

      Изтриване
  16. Много я харесвам тази Нели :) Поздравления за гостенката, Пеп и поздравления за Нели за гостуването!

    ОтговорИзтриване
  17. Ах какви красиви снимки, чак ми зауха на марципан и круши, страхотна тарта, непременно ще я опитам!
    Поздравления за гостуването и сърдечни поздрави и на двечките :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, Иве,
      Благодаря от името на двете ни :)
      Поздрави и на вас, дами!

      Изтриване
  18. ╮✿ °•.¸
    Que doçura deliciosa!!!
    Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasil
    ¸.•°✿⊱╮╮
    ✿ °•.¸

    ОтговорИзтриване
  19. Напълнихте ми очите и душата, мили момичета!!! Макар и да се отбивам на това петъчно гости със закъснение, позитивизма и таланта ви ме заредиха за дни напред - благодаря ви!!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  20. Две прекрасни кулинарки се събрали! Много харесвам Нели и нейния блог. Прави невероятни снимки и готви много вкусно!Този сладкиш е поредното доказателство. Мъжът ми обича много марципан, сигурна съм, че много ще му хареса.
    Пепи, поздравления за поредния интересен гост!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че еднакво харесваме гостенката ми, Ани :)
      А сладкиша - задължително пробвай. Щом е от Нели - няма как да не е страхотен!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...