2 юли 2013 г.

Панирани пълнени цветове от тиквички



      Ей това оранжевото, между сиреновата смес и панировката е цвета на тиквичката.
И преди да се зачуди някой защо аджеба унищожавам бъдещите тиквички, ще споделя, че това са цветове, които никога нямат да завържат зеленчук (ялови, така да се каже). 

     И аз не знаех, че има такива. Това е обаче рецепта с история. Дълга поне 3-4 години Laughing  през които всяка пролет обикалям корените с тиквички на мама в чудене как да  обера незабелязано цветовете и всеки път чувството ми на  отговорност към труда им надделяваше. Поредния бръмбар в главата Very Happy но идеята е от тв предаване на  Дейвид Роко - много вкусни предложения има, едно от които е печената паста -  фаворит у нас.



     Малко преди края на тиквено-цветната история, аз съм застанала с нож до корените тиквички в поредните (трети за тази година) размисли за тази година - да режа, или да не режа нежните слънчеви цветове и да лиша пилетата на мама от тиквичките ( ние си ги отядохме отдавна).  Тук вече мама ме излови и разбирайки за моята дилема я реши с един замах -в зе ножа от мен и отряза един цвят,  показвайки ми, че в основата му няма тиквичка.
И така - оказа се, че някои цветове никога няма да завържат, а аз ако бях питала -  отдавна щях да съм ги пробвала тия панирани цветове.  Не че са кой знае каква благинка, но за мен е достатъчно сирене да има и им ставам верен поклонник.  Друг е въпроса, че трима любимци у дома все още не знаят какво е това, което ядоха снощи със сиренето вътре. 
   А преди да напиша как ги направих, да споделя, че някъде се продават цветове от тиквички, в тарелки, в хладилните витрини. Е, в кварталните магазини ги няма, но ако някой реши да ги пробва, може да се договори с човек от пазара, който да му достави няколко такива цвята.



Цветовете ми са 3 на брой. Оказаха се доста големи (дълги) и тъй като плънката е сирене, ги напълних колкото съберат :)

Плънката: 
100 гр. крема сирене 
100 гр. бяло саламурено сирене (следващия път и други сирена ще участват :)))) 
копър
2-3 скилидки чесън

за панировката:
3 яйца 
50-60 мл бира 
щипка сол и щипка сода за хляб
брашно

олио за пържене - маслена баня ( ~ 3 см.)

и тук някъде си изгубих снимката на напълнените, сурови цветовеCry  
 

* Скилидките чесън се намачкват; копъра се нарязва на ситно и смесват с двата вида сирене.
* Обърква се добре. 

* Яйцата се разбиват, прибавя се бирата, солта и брашното със содата - тук без мярка брашното- сместа трябва да стане по-гъста от боза, почти кексова. 
* Цветовете се отварят - срязват се  по дължината с ножица, изрязват се тичинките и пълнят със с приготвената плънка. 
* Потапят се в панировката (трябва да се задържа много добре по цветовете) и се пържат в предварително загрятата мазнина (не на мах, за да не прегорят, а на 2/3 от мощността на котлона).
* Изваждат се на кухненска хартия да се отцедят - под нея в повечето случаи, както и сега поставям скаричка, за да не се задуши и овлажни панировката.  


 После се подбира най-хубавия домат, пак от градината на мама и се прави една хубава, голяма салата. А онези черита, от фотосесията smile1  си ги похапваме като бонбони още докато подреждаме нарязаните пълнени цветове от тиквички в чиния


И тъй като панировка почти винаги остава (иначе не стига :) аз я ползвам или за някакви солени мъфини, или за палачинки.

35 коментара:

  1. :))
    Страхоооотни,Пепи!
    И как щедро си ги натъпкала с плънка,мммм,разкош!
    Тук все още не са ми попадали да се продават за жалост.
    Благодаря за поредната доза хумор,която ни поднасяш заедно с апетитните снимки и безобразно изкушаваща рецепта!
    Прегръдка от мен и хубав вторник! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси :)Добре, че хумора не е черен, но вчера обещах на маа, че това са последните цветове, които бера. За догодина обеща да насади повече тиквички :)
      Прегръдка и хубава нова седмица от мен!

      Изтриване
  2. Много хубаво изглеждат, Пепи, дълго чакана радост е била. Да ви е сладко! Хубав ден от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  3. :)) Черитата и аз тъй ги рупам , а цветовете са много апетитни ! Интересна и забавна история разказа ,Пепи ...не знаех ,че има и такива цветове които не стават на тиквички !
    Аз купувам както каза една тарелка и от там на сетне търся някоя вкусна рецепта :)...и твоята ще пробвам !
    С поздрав ! Хубаво лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) купуваш, Ванче, защото има при вас :) Тук е трудна работа, кой си дава плода :)))
      Поздрави и на теб и хубаво лято!
      И отивам да видя ти какво ги правиш цветовете :)

      Изтриване
  4. Пеп, то с питане до Цариград се стига :)
    Чудесно е,че най-накрая приказката ти има
    хубав и много апетитен край :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  5. Пепа, изключително апетитно предложение!
    Тези цветове, "ялови" , както ги наричаш, при нас се казват "мъжки цветове". От тях не се раждат тиквички, а само от "женските цветове". При краставичките също има такива. Даже премахваме мъжките, за да се даде сила на женските да оформят плода. :)
    За съжаление тази година не ни върви на бостан, тикви и тиквички. Но така ми харесва предложението ти, че ще нападна градината на някоя приятелка за няколко цвята! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. оооо, ама кой да се сети, че и краставиците имат такива цветове :) Та нали са от едно семейство! Така е, като си стоях и не питах... изгубих сума време в чакане :)
      Благодаря, Ина, ще знам, че са мъжки цветовете, а не ялови :)
      Прегръдка и на теб!

      Изтриване
  6. Пепи, тоз домат е чудо!!! Представям си вкусът! Цветовете са много вкусни, панирала съм с друга плънка и панировка и много ни харесаха. Обаче твоят вариант си мисля, че ще е още по-вкусен! Страхотна си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз искам само цвят да панирам, Кате, но следващия път ще е :)

      Изтриване
  7. Пепи, много ме развесели с поста! Преди около две седмици и аз научих за тези цветове, че миналата година все не се прежалих да отрежа цвят, да не се лиша от реколта...представи си! Тази година тъкмо майка ми ме просвети, след като хапнахме паниран цвят и аз я заразпитвах как се е лишила от няколко тиквички. Научих и хукнах към моите 8 корена с цъфтящи тиквички в Бистрица и се оказа, че голите охлюви са ги изяли и пак останах без цвят. Насадих нови, да видим кога ще поникнат и дали ще оцелеят... Хубава сряда на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. аха :) ама който не пита навреме мама :) щяхме да знаем по-рано, Игличе :))
      Дано новата реколта ти остане читава, голяма напаст са тези охлюви. Виж, ако бяха едни други, с черупки, можех да ти помогна в борбата с тях :)
      Хубава сряда и на теб!

      Изтриване
    2. Пепи, ако знаеш някакво средство за битка с охлюви, ще се радвам да споделиш, че пепел ръсих в кръг, сол, ама са голяма напаст, а няма как всеки ден да ги проверявам и унищожавам!

      Изтриване
    3. Пошегувах се аз, нали обичам охлюви, та да ги събирам :) и да те оттърва от тях. Но истина е, че където има - пак ще се появят и ядат тревите и листните. Голяма напаст са си. Ще питам Мише довечера, но май не съм чувала да знае нещо.

      Изтриване
  8. Много красива публикация, Пепи! Някак слънчево ми стана от нея. Не съм включвала в кухнята цвят от тиквички, но ми хареса идеята и най-вече плънката от сирене. Ако не изпусна цъфтежа в градината на татко ще се възползвам от рецептата. Прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами те самите цветове имат топло, слънчево излъчване, Снежи :)
      Надявам се да успееш с цветовете и да пробваш :)
      Прегръдки и хубав ден и на теб!

      Изтриване
  9. Пепи, вчера се оглеждах за рецептата сутринта. Следобяд не ми остана време изобщо да седна на компютър.
    Снощи и аз наобикалях тиквичките на мама и умувах дали уикенда да не пробвам твоята идея. Ама сърце не ми даде да приема идеята, че ще унищожа някоя млада тиквичка.
    Сега вече с чиста съвест ще пробвам. :D
    Да си жива и здрава, че ме открехна по въпроса с мъжките цветове.

    ОтговорИзтриване
  10. Както се казва, "очите ми останаха" , Пепи,
    страхотно предложение /и домат :)/ -
    много ефектно, предполагаемо вкусно и с красиви снимки...
    Благодаря за удоволствието,
    сърдечни поздрави и усмихнати юлски дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  11. Е, Пепи, това е изненадващо ястие, но наистина привличащо интереса. 99 % няма да намеря тези цветове, но ако пък се случи, непременно ще опитам! Дори и да не е с най-страхотните вкусови качества, както казваш, нали има и допълнения ... :)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, Йоли, Дианка и Албена :)
      Благодаря ви, мили дами, че сте се отбили и се извинявам, че съм пропуснала момента :)
      Поздрави сърдечни и хубава нова седмица на вас!

      Изтриване
  12. Прекрасни са, Пепи! В градината има такива цветове и аз си мислех да ги панирам. Благодаря за споделената рецепта! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще чакам да видя ти какви ще предложиш, Еви, защото се оказа, че доста видове плънка може да се сложи в тези цветове.
      Прегръдки и спорна нова седмица!

      Изтриване
  13. Ние пък скоро насадихме тиквичките и ако се появи цвят, поне ще знам, че с лека ръка мога да го дръпна. А после да сервирам това чудо на природата пред изумелите погледи на домочадието;) Мерси, Пепчо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Следи ги, Мъхче :) аз днес бях щателна в претърсването на тиквичките и се прибрах от село с една голяма тарелка цветове :)

      Изтриване
  14. Поръчах си вече цветове. Да видим ще ги направя ли...

    ОтговорИзтриване
  15. Ще ги пробвам! Обичам италианския вариант - хрупкава панировка, с малко аншоа. :)

    ОтговорИзтриване
  16. Получиха се,вкусотия.Всички вкъщи си облизаха пръстита.Благодаря много за страхотната идея ммм... :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моля :) щастливка си ти, че имаш по това време на годината тиквени цветове :))

      Изтриване
    2. Сетих се,че мога да направя нещо от цветовете,преди да сме разчистили градината :) и така попаднах на Вашия блог.

      Изтриване
    3. Здравейте, искам да ви попитам дали и цветовете на големите тикви стават за паниране или само тези на зелените тиквички?

      Изтриване
    4. Здравейте :) Стават, да, пробвала съм, но подбирайте по-малки цветове, че техните са големи и трудно влизат в тигана. И мъжките, нали знаете :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...