9 декември 2010 г.

Картофено пюре с кисели краставички

Откакто преди две години Жул "внесе" този вид картофено пюре в къщи, другояче не искат и да го видят на масата - или пък правя корекции, като в готовото изстинало пюре добавям краставичките. А картофеното пюре освен, че става бързо е и подходяща гарнитура за много ястия.
Много лесно, много вкусно. Особено, ако някой друг настърже краставичките. А тук е рецептата за пухкавото, класическо картофено пюре, което правя 



Ориентировъчно продуктите са следните:
1 кг. картофи
1 буркан кисели краставички
200 мл. топло прясно мляко ( или 100 мл готварска сметана и 100 мл вода)
80 г  масло
черен пипер, сол копър
***скилидка чесън е по желание.

Приготвяне:
* Краставичките се отцеждат и настъргват на ситно ренде. Изстискват се с ръце от маринатата - да останат колкото може по-сухи.
* Картофите се белят и варят в подсолена до пълното им омекване
* Изцежда се добре водата (ако ще са със сметана - отделя се малко от топлата вода) и към горещите картофи се прибавя кубчето масло.
* С ръчния пасатор за картофи (оня уред с дупките - ръчна преса) smile1 се намачкват много добре - така, че да не остават зрънца картофи.
* По малко се налива прясното мляко и  непрекъснато се бърка, докато сместа стане пухкава.
* Прибавят се черния пипер, ситно нарязания (или сух) копър и отцедените краставички (и скилидка чесън), обърква се.

9 коментара:

  1. Добре си ти :
    има кой да ти настърже краставичките :)
    Няма начин да не е вкусно!
    Поздрави, Пеп и хубава вечер!
    Поздрави и на Жул като основен помощник!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудна идея Пепи, ще се пробва обезателно! Прегръдка и хубав завършек на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  3. Мерси, Дани, предадох :) ако знаеш, колко е горда, когато направя за гости и кажа, че е по нейна рецепта :) Лека нощ :))
    Благодаря, Мими, поздрави и спорен петък на теб (че и събота работна ужс).

    ОтговорИзтриване
  4. ммммм, Пепи, невероятно изкушение. Снощи много ми се ядеше картофено пюренце, но не обикновено, а нещо по-така. Е, не успях да си хапна, нямаше време кога да го приготвям :(((, но довечера може да ми се отвори парашута и да ми сварят поне картофките :))) Да си призная честно, мислех да му сложа синьо сиренце, но само аз щях да си го ям. Сега с твоето предложение, ще има за всеки по нещо :))) Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Е, фантастична е рецепта, Пепи! :)
    Никога не съм пробвала, но съм сигурна, че вкъщи ще се хареса. Благодаря за идеята! :)
    Прегръдки и за двете! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря, Еви, прегръдка и хубави почивн идни и на теб!
    Таня :) и аз бих го хапнала със синьо сиренце :) но само аз.
    Хубав ден и на теб!

    ОтговорИзтриване
  7. Записвам го, много вкусно :)
    Хубав уикенд, Пепи :)

    ОтговорИзтриване
  8. Опитахме картофеното пюренце - много е вкусно! Направих и със синьо сирене, но него само аз си го ядох, а твоето го хапвахме задружно :))) Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря, Зори, хубава почивка и на теб!
    Таня, голям си бързак :) Много се радвам, че ви хареса и на вас! А аз ще пробвам следващия път със синьо сирене за мен, сигурна съм, че ще ми хареса.
    Поздрави и хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...